Świetlica

Wykorzystując czas, w którym mamy być może więcej czasu dla dzieci, a może po prostu dzieci nasze mają już przesyt zabawy komercyjnymi zabawkami, czy też zbyt długim przesiadywaniem przed telefonem. Zachęcamy do innej formy spędzenia czasu.

06.04-10.04.2020

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Drugiego kwietnia przypada  Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, ma on na celu podnoszenie wiedzy i świadomości na temat spektrum autyzmu. Osoby w spektrum autyzmu spotykamy w każdej przestrzeni publicznej, w pracy, szkole czy w sklepie.

Zachowania,  które wydają nam się dziwne lub niegrzeczne są reakcjami na bodźce jakie otrzymują od otoczenia osoby w spektrum autyzmu. Każdy z nas w danych sytuacjach reaguje w swój indywidualny sposób np. gdy się czegoś boimy, jedni mogą płakać a drudzy nie będą potrafili wypowiedzieć nawet jednego słowa. Zachowania osób w spektrum autyzmu są sposobem radzenia sobie z emocjami i bodźcami jakie odbierają dlatego  np. mogą się kręcić wokół siebie lub mówić cały czas te same słowa. Musimy pamiętać że osoby w spektrum autyzmu odbierają bodźce w inny sposób jak osoby neurotypowe, niektóre dźwięki, zapachy i bodźce wzrokowe mogą być dla nich nieprzyjemne. Osoby z autyzmem lubią mieć wszystko uporządkowane i działać według dobrze znanego schematu i planu dnia,  natomiast mają duże obawy przed nowymi sytuacjami i zmianami.

Jeżeli spotkasz kogoś w spektrum autyzmu:

– nie wyśmiewaj jego zachowania

– mów krótko i konkretnie żeby mógł Ciebie dobrze zrozumieć

– bądź spokojny

– zapytaj jak możesz pomóc

Link zawiera filmik, który pokazuje jak może czuć się osoba w spektrum autyzmu:

https://www.youtube.com/watch?v=7y7v_ePzMcE

Żeby pokazać wsparcie dla osób w spektrum autyzmu możecie odrysować swoją dłoń na papierze i pokolorować ją na błękitno, jest to kolor towarzyszący Światowemu Dniu Świadomości Autyzmu.

Klasa I

Naturalne barwienie jajek – eksperymenty w kuchni

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/naturalne-barwienie-jajek-nasze-eksperymenty-w-kuchni/?fbclid=IwAR0G_gCYXJ9DdkM8TmdS_NaHr-I3v82J1A61hCFgNh1WIvyK6CoI88MY9NU

Zabawy ruchowe z teledyskami do naśladowania

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=D3ergeLhR9w

Klasa II

Czy znamy dzieci, które nie lubią baniek mydlanych? Ja nie znam, dlatego na ten tydzień proponuję klasyk wśród ulubionych zabaw. Potrzebujemy do tego zaledwie trzech składników:

– woda 500 ml

– płyn do naczyń 250 ml

– gliceryna 15 ml

Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać i płyn jest gotowy. Możemy użyć wody z kranu, jednak najlepsze bańki wychodzą z wody destylowanej. Jeśli chodzi o płyn do naczyń to ważne, aby się mocno pienił, zacznijmy od tego, który mamy w domu i dodajemy go stopniowo. Gliceryna nie jest konieczna, ale zauważalnie poprawia trwałość baniek. Dostaniemy ją w aptece i jej koszt nie powinien przekraczać 5 zł za pojemnik 50 ml.

Płyn już mamy, ale potrzebujemy też narzędzia do puszczania baniek. Jeśli nie mamy przeznaczonej do tego pętelki, możemy zrobić ją sami np. z drucianego wieszaka, plastikowej opaski zaciskowej, słomki do napojów, a jeśli nie chcemy używać plastiku to możemy zrobić pętelkę ze sznurka bawełnianego, połączonego z drewnianymi patyczkami.

Miłej zabawy!

  1. Budowanie jak największej ilości wyrazów z sylabami: ma, lo, le, te, da, wi wy, ry, su, mi, ka, kie, ram, ryn, la, li, ba, bu, ce, do, da.
  2. gra stolikowa – Młynek
  3. gra stolikowa – Bierki

Klasa III

Cekinowa zakładka do książki

W związku z tym, że być może częściej w obecnym czasie zaglądamy do książek, jak na wielbicieli książek przystało, możemy poświęcić chwilę na stworzenie autorskich, oryginalnych zakładek do książek.

Wykorzystajmy na ich stworzenie odrobinę tektury, modną ostatnimi czasy tkaninę cekinową,skrawki filcu, ruchome oczka oraz mocną taśmę dwustronną i klej Magic. Sposób stworzenia zakładek polega na odpowiednim oklejeniu tektury materiałem (posiłkujemy się tu klejem Magic oraz taśmą). Kiedy już tkanina dobrze przylega do “szablonu” wystarczy odpowiednio ją udekorować.

Przykładem może być doklejenie oczu i zębów, by stworzyć “potworne” zakładki.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by wedle uznania wzbogacić je również o pomponowe oczy, czy piankowe poroża…itp…

Ciastolina z mąki ziemniaczanej i balsamu do ciała

Masę z wykorzystaniem mąki ziemniaczanej i balsamu do ciała może wykonać każdy. Jej stworzenie to nic trudnego, wystarczy wymieszać jej składniki w proporcji 1:1, by otrzymać niezwykle delikatną, plastyczną masę.

Zabawa wspomnianą masą może przyjąć bardzo wiele wariantów,  a każdy z nich z całą pewnością służyć będzie dobru dzieci – rozwijać sprawność dłoni, oraz rozwijać koordynację oko – ręka.

Dla uatrakcyjnienia zabawy do masy można dosypać brokat czy drobniutkie cekiny.

Jadalna ciastolina

Dzisiaj proponuję w pełni jadalną ciastolinę (pod warunkiem, że dzieci nie są uczulone na któryś z jej składników).

Od czego zacząć?

Przygotujcie słoik masła orzechowego, paczkę mleka w proszku oraz słoik miodu.

Wymieszajcie wspomniane składniki w proporcji 1:2:1 (w naszym przypadku 5 kopiastych łyżek masła orzechowego, 10 kopiastych łyżek mleka w proszku oraz 5 kopiastych łyżek miodu)…i po prostu doskonale się bawcie.

A jeśli ciastolina stanie się dla Was zbyt kleista/tłusta (zdarza się to co jakiś czas) po prostu dodajcie znów odrobinę mleka i bawcie się nadal. Gdy zakończycie zabawę możecie być też pewni, że ze względu na tłuszcz pochodzący z masła orzechowego Wasze dłonie staną się odżywione jak nigdy.

Na noc masa mleczno – miodowo – orzechowa wędruje do lodówki, a na następny dzień można kontynuować dobrą zabawę.

Smacznego

Baranek z plasteliny

Dziś w ramach wiosennej twórczości przedstawiamy dwa baranki, które powstały na tekturowej bazie, których środek został wypełniony na dwa sposoby:

  • pierwszy sposób :

z plasteliny robimy kulki… dużo kulek, które za pomocą palca rozgniatamy.

  • drugi sposób:

z plasteliny robimy wężyki, które zwijamy jak na zdjęciu.

 Zgadnij kim jestem? – gra logiczna

Gra przeznaczona jest dla 2-4 osób. Każdy z graczy losuje po jednej kartce (kartka przylepka/niezapominajka) i umieszcza ją na czole. Na kartkach należy wcześniej napisać postacie.

Zadaniem każdego z graczy jest odgadnięcie KIM SIĘ JEST, na podstawie zadawanych pytań i odpowiedzi reszty graczy. Podczas zabawy można udzielać jedynie odpowiedzi TAK lub NIE. Wygrywa ta osoba, która pierwsza odgadnie co przedstawia jej kartka.

Klasa IV i V

„Niezwykłe opowieści”, oczywiście można ją kupić ale też można samemu stworzyć. Do gry potrzebna jest kostka , kości (lub pionki) i ewentualnie coś do notowania. Rzucając kostką wybieramy osobę która zacznie swoją opowieść i będzie wcielać się w różne postacie z gry i tak kolejno każdy musi wymyślić jakąś fajną i intrygującą opowieść. Wygrywa ten uczestnik, który podał jak najwięcej szczegółów dotyczących postaci i wydarzeń, dlatego dobrze jest aby wyznaczyć osobę która zanotuje te informacje. Najciekawsza i najbardziej dopracowana wypowiedź może być czymś nagrodzona. Wszystko zostawiam Waszej wyobraźni – powodzenia!!!

Drugą propozycją są gry językowe pt: Games to learn English https://www.gamestolearnenglish.com/

gdzie znajdziecie całe mnóstwo fajnych i rozwijających gier w języku angielskim np:

– Fast Vocabulary

– The Future

– Food

– Fast Phrases

– Vocab games

– Fast English

– Perfect Tense

– Prepositions

– Big Describer

– Jobs Game

– Past Tense

– Compare

-Monster Number

– Concentration

-Phrasal Verbs

– Bubbles

– Hang Man

– Spelling Bee i wiele innych. Warto tam zajrzeć bo to nie tylko fajna zabawa ale też utrwalanie wiedzy z języka angielskiego. GOOD LUCK !!!

Gramy w kapsle!

Zachęcam dziś do zrobienia a następnie grania w tę starą jak świat grę!!!

Co nam będzie potrzebne?

  1. Coś, na czym będziemy malować. Weźmy duży szary papier, brystol, można też skleić taśmą kilka kartek A4, tak by powstała duuuża plansza.
  2. Korki, kapsle, nakrętki. Dla każdego gracza po jednym.

Wykonujemy grę:

Malujemy trasę, drogę po której kapsle będą wędrować. Niech będą zakręty, odcinki proste… im dłuższa trasa tym lepiej.

Początek oznaczmy START, koniec to META.

Gramy!

Na linii startu ustawimy swoje kapsle/nakrętki. Pstrykając w nie palcami przesuwamy je wzdłuż drogi. Kto wypadnie poza trasę, wraca na start. UWAGA! Można się zbijać !

Wygrywa ten, kto pierwszy przekroczy linię mety!

Miłej zabawy!!!

Układanie zdań

Wypowiem jakieś słowo, które nie powinno zawierać więcej niż sześć liter. Kto dostanie piłkę, powinien w ustalonym czasie (np. 30 sekund) utworzyć zdanie złożone z wyrazów, które rozpoczynają się kolejnymi literami tego słowa. Dozwolone są nonsensy!

Przykłady: Lampa: Lis albo małpa pisze atramentem.

Zegar: Zorganizuj etniczną grupę atletycznych robotników.

Wąż ze słów

Wszyscy mają przed sobą przybory do pisania i zaczynają jednocześnie. Zabawa polega na tym, aby we wcześniej ustalonym czasie utworzyć tak wiele rzeczowników, jak to tylko możliwe. Drugi lub też ostatni człon wyrazu musi być jednocześnie początkiem wyrazu następnego. Nie wolno powtarzać sylab.

Przykład: lustro – ropucha – charakterystyka – kapelan – landara

Można uzgodnić zakres tematyczny, np. kwiaty lub przedmioty codziennego użytku.


30.03-03.04.2020

Klasa I

Słoik anty-nudy – pomysły na aktywności dla dzieci:

http://www.domowezawirowania.pl/sloik-anty-nudy/?fbclid=IwAR0dq8SJ8Vrzz6jZC2GXf8yoPVk4FY-i5oqQcVPGnp5lQdUMEmAG2NhGetE

Słuchowisko dla dzieci “Chłopiec z Gliwic”

https://www.spreaker.com/user/11733244/chlopiec-z-gliwic?fbclid=IwAR3ujgvzVYM5-VUV9JazjCtiOw3Dk1NJ9YZnm58Vqi1ZxdQvuf4rmIalMH8

Własny tor wyścigowy

Potrzebne będzie: karton lub duża kartka, kredki, farby, bibuła, papier kolorowy.

Na kartonie narysuj trasę, jej kształt zależy tylko od Ciebie, zaznacz start i metę, narysuj pasy na jezdni, wykonaj dekorację pobocza toru. Ustaw samochody na starcie! Dobrej zabawy!

Klasa II

Puzzle

Kolejna propozycja na spędzanie czasu wolnego to stworzenie własnych puzzli. Samodzielnie wycięte puzzle mogą przybierać dowolne kształty, sprawdzą się zarówno skomplikowane zawijasy, jak i pocięcie dużej ilustracji na mniejsze prostokąty. Puzzle możemy zrobić praktycznie z każdego obrazka, który można potraktować nożyczkami: okładki z czasopism, ulotki reklamowe, stare pocztówki, rysunki, kolorowanki, plakaty, albo zdjęcia z kalendarza.
Origami

Zachęcam również do składania origami. Jest to zajęcie bardzo relaksujące i jednocześnie ćwiczymy wyobraźnię przestrzenną. Schemat kapelusza daje nam szerokie pole do popisu, ponieważ można wykonać mały kapelusz dla dowolnej figurki, lalki, czy maskotki, duży kapelusz na ludzką głowę albo… rybkę z kapelusza. Instrukcja składania dostępna w formie dokumentu PDF.

Origami >>

Chińczyk

Zagranie w Chińczyka lub inną dowolną grę planszową z osobą, która jest w domu:

Klasa III

Biedronki z pasków papieru

Słoneczko na niebie, ale temperatura dość mroźna. Z niecierpliwością czekamy na prawdziwą wiosnę. Dziś zabijamy nudę tworząc biedronkową pracę plastyczną.

Do wykonania biedronek potrzebujemy czerwonego i czarnego papieru, z którego wycinamy paski o równej szerokości i długości. Każdy pasek papieru sklejamy na kształt łezki, by na koniec połączyć je ze sobą tworząc biedroneczki małe i większe…

Baśnie

Wybierz oraz przeczytaj wybraną przez siebie baśń H.Ch.Andersena a następnie stwórz własną ilustrację na kartce a4 dowolną techniką.

Klasa IV i V

W związku z obchodami Dnia Świętego Patryka – patrona Irlandii, które mają miejsce 17 marca każdego roku, zachęcam do przeczytania artykułu na ten temat. A oto kilka dodatkowych informacji:
* Na wyspie o nazwie Irlandia (3 co do wielkości w wyspa w Europie) znajdują się dwa kraje:
Republika Irlandii(powszechnie nazwana Irlandią) i Irlandia Północna, która jest częścią Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. 
* Stolicą Republiki Irlandii jest Dublin. Stolicą Irlandii Północnej jest Belfast.
* Narodowe symbole Irlandii to przede wszystkim zielony shamrock, harfa i krzyż celtycki.
* Narodowym symbolem zwierzęcym Irlandii jest jeleń.
* W Irlandii znajduje się największa kopalnia cynku w Europie – kopalnia Tara koło Narvanu.
* Irlandia jest ojczyzną regat – pierwsze odbyły się w zatoce Dublina w 1663r.
* W Irlandii zbudowano Titanic.
* Najpopularniejszą grą zespołową jest hurling, w której używa się kijów i piłek. Uważana jest za najszybszą grę zespołową świata.
* Irlandia nazywana bywa często krajem pubów.
* Irlandzki Guinnes to największy browar na świecie.
Więcej informacji:

https://www.youtube.com/watch?v=agouT0Z9EX8 – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=_8RsQxKB2z0- piosenka

https://www.ef.pl/blog/language/10-rzeczy-ktore-powinienes-wiedziec-o-dniu-sw-patryka/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzień_Świętego_Patryka

Zabawy z zapałkami lub wykałaczkami

  1. Jak można z 3 zapałek zrobić 8, gdy wolno dodać do nich tylko 2?
  2. Z dwóch zapałek mamy utworzyć kwadrat. Zapałki nie mogą zostać złamane ani zgięte. (Wykorzystuje się do tego róg stołu, należy więc tylko utworzyć dwa boki kwadratu).
  3. Na stole leży 30 zapałek. Mój partner może naprzemiennie ze mną zabrać dowolną ilość zapałek—do sześciu. Zwycięzcą zostanie ten, kto weźmie ostatnią porcję. Gdy mój partner nie zna tej zabawy, wygram ja.

Pierwszy przykład: Zaczynam i zabieram dwie zapałki. Jest jeszcze tylko 28 zapałek, i tę liczbę można podzielić przez siedem. Potem będę brał za każdym razem tyle zapałek, aby wspólnie z liczbą partnera tworzyły one liczbę siedem. Gdy on np. weźmie 3, to ja wezmę 4. Wtedy to ja będę ciągnął ostatni.

Drugi przykład: Zaczyna mój partner. Muszę zatroszczyć się o to, abym podczas moich pierwszych ciągnięci obok różnicy do siedmiu wziął dodatkowo dwie zapałki.

  1. Jak można ułożyć z 14 zapałek 1 metr?
  2. Z czterech kwadratów muszą zostać ułożone trzy; mimo to należy wykorzystać wszystkie zapałki.
  3. Z czterech kwadratów mają powstać dwa kwadraty; można zabrać przy tym tylko dwie zapałki.
  4. Ze składającego się z 6 zapałek trójkąta równobocznego powinny przez przełożenie dwóch zapałek i dołączenie jednej powstać trzy trójkąty równoboczne.

Zawsze piętnaście

Do zabawy tej potrzeba trzech kostek, które rzucane są jednocześnie przez jednego uczestnika. Przy pomocy matematycznej zabawy z trzema rzutami kostką (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie) powinien on spróbować uzyskać jako końcowy wynik liczbę 15. Przykłady:

5,5,2 = (5 x 2)+5= 15

5,6,2 = (5×6):2=15

3,2,3 = (3 + 2)x3=15

3,5,1 = (3 x 5)x1=15

Oczywiście udaje się to nie we wszystkich przypadkach!

Pomoce — trzy kostki

Zajęcia ruchowe

Na nadchodzący tydzień, proponuję zajęcia ruchowe:

Weźmy koce, poduszki, krzesła, piłki, pluszaki i co jeszcze tylko przyjdzie Wam do głowy.

Zbudujcie tor przeszkód:

Pod krzesłami można się czołgać, wokół piłek lub pluszaków robić slalomy, poduszki można przeskakiwać.

Jest to zabawa nie tylko dla dzieci: zróbmy domowe mistrzostwa!

Rodzic może mierzyć czas, a rodzeństwo niech rywalizuje. A może i mama, i tata dadzą się namówić na start?


23-27.03.2020

Klasa I
Domowy teatrzyk
Do zrobienia teatrzyku można wykorzystać:
– koc
– krzesła
– łóżko
– zabawki
– pluszaki
– pudełka i kartony
– kredki i farby

Instrukcja: Ustaw krzesła i powieś na nich koc żeby zrobić kotarę. Sceną będą siedzenia od krzeseł. Aktorami zostaną pluszaki i zabawki. Scenografię można wykonać za pomocą pudełek różnej wielkości. Farby i kredki posłużą do udekorowania pudełek.

Stworzyć swoją grę planszową

Prosiliście o coś trudniejszego, to mamy coś trudniejszego. 😉Ruszamy z kolejny cyklem "Zrób to z nami". Tym razem…

Opublikowany przez Centrum Nauki Kopernik Wtorek, 17 marca 2020

Ozdoby na Wielkanoc

Klasa II

Ogródek

W ramach spędzania czasu wolnego proponuję stworzenie kuchennego ogródka. Samodzielne hodowanie np. szczypiorku jest bardzo proste i z pewnością poradzą sobie z tym nawet te osoby, które twierdzą, że w ogóle nie mają smykałki do ogrodnictwa. Potrzebny nam będzie pojemnik na wodę (najlepiej szklany), dobrze oświetlony parapet no i oczywiście warzywa.

Cebula

Najłatwiejsza w uprawie, do hodowli szczypiorku sprawdzi się praktycznie każdy rodzaj. Na początek najlepiej wybrać smukłe dymki i okrągłe cebule żółte. Cebulę zanurzamy w wodzie, ale tylko tą część, z której wyrosną korzenie (jeśli zanurzymy całą, może zacząć gnić). Wodę w pojemniku należy regularnie uzupełniać i wymieniać co dwa dni. Po upływie tygodnia powinny pojawić się korzenie, a także zaczątki szczypiorku. Po dwóch tygodniach korzenie powinny być na tyle wyrośnięte, że można cebulę wsadzić do doniczki z ziemią. Podlewamy regularnie, umiarkowanie.

Czosnek

Czosnek leżący w cieple potrafi wypuścić zielony pęd. To idealna okazja, aby zacząć go hodować. Nie urośnie nam z tego główka czosnku, tylko czosnkowy szczypior, który jest jadalny i smaczny. Z ząbkami czosnku postępujemy tak samo jak z cebulą, przy czym pilnujemy, żeby ząbki były umieszczone pionowo (pędem do góry).

Samodzielna hodowla jedzenia potrafi być bardzo satysfakcjonującym zajęciem, do tego prowadząc ogródek na parapecie dzieci mają możliwość obserwowania wzrostu roślin, a także uczą się przy tym cierpliwości i niemarnowania jedzenia.

Mapy

Uczeń  rozrysowuje  mapę do ukrytego przez siebie w domu skarbu. Skarbem może być laurka dla mamy lub taty. Na mapie może być cały dom ,lub pokój w którym skarb jest ukryty.

Coś z niczego

Wykonaj coś fajnego z dowolnego kartonowego pudełka ( może być pudełko po zapałkach, po kremie, po butach…).Przyda się klej, farbka, patyczki, folia aluminiowa ……

Klasa III

Mąkolina

Wykorzystując czas, w którym mamy być może więcej czasu dla dzieci, a może po prostu dzieci nasze mają już przesyt zabawy komercyjnymi zabawkami, czy też zbyt długim przesiadywaniem przed telefonem. Zachęcam do formy spędzenia czasu, która przypomni im plażowe wakacyjne zabawy…. Potrzebujemy trochę miejsca na stole… zapraszam! 🙂

Mąkolina – z połączenia mąki pszennej z olejem (4 szklanki mąki i pół szklanki oleju) tworzy się masa przypominająca swą konsystencją piasek. Zabawy z wykorzystaniem mąkoliny to uczta dla zmysłu dotyku, a wraz z foremkami (do piaskownicy albo do ciasta) stanowi wspaniałe przypomnienie lata. A może by tak zamek zbudować…?  😉

  Miłej zabawy!!!

Zabawy z mąki

Gniotki – po wsypaniu mąki do balona powstaje tzw. gniotek, czyli kuleczka zmieniająca swoje kształty pod wpływem dotyku. Warto ją odrobinę ożywić np. dorysowując oczy, usta i dokładając zwariowaną czuprynę np. z włóczki.

A co potem??? A może by tak domowy teatrzyk urządzić…? Co Wy na to? 😉

To do dzieła!!!

Marzanna

Poszukaj i zapoznaj się z historią o Marzannie. Zwyczaj żegnania zimy i witania wiosny.

Stwórz swoją kukiełkę – Marzannę. Użyj do tego rożnych materiałów dostępnych w domu (niepotrzebne szmatki, zakrętki z butelek, guziki, płatki kosmetyczne, butelki plastikowe itp)

Klasa IV i V

Ciasteczka

zróbmy wspólnie ciasteczka. Szybkie, łatwe i przyjemnie chrupiące. Pamiętaj, by poprosić dorosłego o pomoc przy ustawieniu piekarnika i przy wyjmowaniu ciasteczek z niego.

Ciasteczka maślane

  • 0,5  kg mąki
  • 30dkg masła
  • 2 jajka (można pominąć)
  • 15 dkg cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego

Całość trzeba mocno ugnieść w zwartą kulę. Odrobina siły i cierpliwości, a pod wpływem ciepła dłoni masa zacznie szybko gęstnieć i łączyć się w całość. Wałek w dłoń, rozwałkuj, potem wycinaj dowolne kształty nożem lub foremkami,

Ok 10 minut w 180 stopniach i już po chwili można zajadać 🙂

Pyszne, domowe ciasteczka gotowe 🙂

Tworzenie wyrazów

Podajemy wyraz, z którego należy utworzyć jak największą liczbę innych wyrazów. Mierzymy czas – 2 min. Do każdego wyrazu można użyć tylko tyle liter ile posiada podany wyraz.

Nowelista

W gazecie zniknęła rubryka i należy ją wypełnić opowiadaniem na dwie minuty – podaje się szczegóły w kopertach:

  • Szeryf, bandyta, bankier, córka bankiera
  • Książę, wiedźma, córka króla, dobra wróżka
  • Generał, żołnierz, sanitariusz, wróg
  • Zawodnik, gadający samochód, mechanik, przyjaciel zawodnika

Świetlica w naszej szkole funkcjonuje codziennie.

W świetlicy czas spędzamy przede wszystkim na zabawie, która uczy nas współpracy i zdrowej rywalizacji. Treści przekazywane w trakcie zajęć są związane z wszelkimi obszarami edukacyjnymi dzięki czemu w sposób ciekawy i zabawowy utrwalamy wiadomości przekazywane w czasie lekcji.

W świetlicy prowadzone są następujące zajęcia:

– dydaktyczne

– wychowawcze

– sportowe

– plastyczne

– muzyczne

– profilaktyczne

– odrabianie zadań domowych

– gry stolikowe

Staramy się dużą ilość czasu spędzać na świeżym powietrzu i kiedy tylko jest to możliwe wychodzimy na spotkanie z przyrodą.

Regulamin świetlicy