Informatyka klasa VI

ZADANIA DLA KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Prace przesyłamy na adres:

Anna Elżbieciak: nauczycielzso12gliwice@gmail.com

Konsultacje z informatyki: wtorek: 14-15

Kontakt mailowy przez e-dziennik

Skype: nauczycielzso12gliwice@outlook.com

Zadanie 22.06.2020-25.06.2020

Zadanie 1

Zadanie 2

Zadanie 15.06.2020, 08.06-10.06.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 02.06-05.06.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 25.05-29.05.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 18.05-22.05.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 04.05-08.05.2020

Instrukcja do lekcji >>

Zadanie na ocenę:

Na ocenę bardzo dobrą:

  • Prześlijcie do mnie jeden z Waszych ciekawie zaprojektowanych labiryntów (inny od mojego, rysujemy inne ściany).

Na ocenę celującą:

  • Zaprogramować kolejne poziomy gry.. (min. 3).

Zadanie 27.04-30.04.2020

Instrukcja do lekcji >>

Zadanie na ocenę:

Wymyśl jakąś historię obrazkową i stwórz przy pomocy programu Scratch.


Zadanie 20.04-24.04.2020

Instrukcja do lekcji >>

Zadanie na ocenę:

  • Prześlijcie do mnie jeden z Waszych projektów.

Zadanie na ocenę celującą (nieobowiązkowe):

  • Zadanie artystyczno-matematyczne. Musisz narysować trzy figury geometryczne – koło, kwadrat i trójkąt. Każdy bok figur (dotyczy to kwadratu i trójkąta) był innego koloru.

Zadanie 06.04-08.04.2020

Zadaniem na ten tydzień będzie ruch KOTA np. po prostokącie, czy zygzakiem. Projekt zapisz na swoim komputerze.

Jak zapisać plik:

Plik – zapisz na swoim komputerze – nadaj nazwę plikowi – zapisz do w odpowiednim miejscu – plik ma postać nazwa_pliku.sb3. Plik prześlij do nauczyciela.

Zadanie na ocenę celującą wejście kota po schodach.

Instrukcja do lekcji >>

Plik do wczytania i podglądu działania programu >>

Dla osób, które mają problem interfejsem programu proponuję zapoznanie się z materiałem filmowym:


Zadanie 30.03-03.04.2020

Wprowadzenie do środowiska Scratch

Zadaniem na ten tydzień jest instalacja programu Scratch lub założenie konta na platformie. Zapoznanie się z oknem programu według instrukcji w załączniku.

Instrukcja


Zadanie 23-27.03.2020

Film szkoleniowy:

  1. Wczytać plik;
  2. Umieścić na środku twarz osoby;
  3. Przeskalować zdjęcie tak, żeby głowa była duża;
  4. Wybrać pędzel: rozmiar ustawić na 10, wybrać płynne rysowanie, stawić jakość u na 100, waga 100, pędzel owalny;
  5. Dodać nową przezroczystą warstwę;
  6. Odrysować elementy twarzy ;
  7. Skorzystać z różdżki zaznaczając elementy;
  8. Wypełnić zaznaczone elementy kolorem;
  9. Zapisać i wysłać plik;

Link do filmu: